Te koop: Vogelhuisjes, insectenhotels, legpuzzelblad, klik hier -- Er zijn nog plekken bij diverse activiteiten, klik hier -- 8 februari 2023 Workshop weven voor kinderen van 6 t/m 12 jaar, klik hier -- 3 en 4 maart 2023 Weideblik Toneeluitvoering 'Bruin café dubbel D', klik hier -- 11 maart 2023 Compostactie, opgeven tot uiterlijk 3 maart, klik hier -- 18 maart 2023 Weideblik wandeltocht 5, 10, 15, 20 en 30 km, klik hier -- 10 april 2023 Paaasontbijt en paaseieren zoeken, klik hier -- 16, 17 en 18 juni 2023 Boeken-, Platen-, CD- en DVD-markt, klik hier -- OPROEP Klaverjassers gezocht !, klik hier -- OPROEP Alle wijkbewoners, klik hier -- OPROEP Darters gezocht voor op de donderdagavond, klik hier -- OPROEP Biljarters gezocht voor op de donderdagavond, klik hier

Toneel

Toneelnieuws.

“Bruin café dubbel D” is een kluchtig blijspel in drie bedrijven. De uitvoering staat gepland op vrijdagavond 3 maart en zaterdagavond 4 maart 2023. De zaal gaat open om 19.30 uur en om 20.00 uur beginnen wij te spelen. Reserveert u alvast een van deze data in de agenda? De toegang is € 5,-.

Waarom dubbel D? Nee hoor, het is niet wat je denkt. Dubbel D staat voor Derkje Dorien. Het zijn een paar vrolijke, jolige zussen, die samen een bruin café runnen. Het café wordt bezocht door onderstaande uitgesproken karakters.

Reint, die vindt dat hij altijd gelijk heeft.
Evert-Jan, een guitig figuur die regelmatig een borrel te veel drinkt.
Wilma, zijn vrouw; je kunt haar geen fijngevoelig mens noemen.
Harm, een motorrijder in hart en nieren. Met een grote fantasie! Alles wat Harm zegt, moet je halveren en dan nog is het spannend.
De excentrieke Jet, die alleen maar via haar hondje praat.
Berend, die mondjesmaat komt. Hij is zeer zuinig. Het lukt hem iedere keer weer zonder wat te betalen het café te verlaten.

Daar kan de schoorsteen niet van roken! Zouden ze het hoofd boven water kunnen houden

Nog steeds vacant:

De functie van grimeur m/v i
 vacant. Mocht je dit kunnen en lijkt het jou leuk om ons tijdens de 2 uitvoeravonden te grimeren, meld je dan alsjeblieft!

Ook als het jou ook leuk lijkt om eens te kijken of toneelspelen iets voor jou is, dan kun je contact opnemen met Sandy Schelvis op telefoonnummer 0528-202727 (in de avond).  Tevens zijn wij bereikbaar via de Facebookpagina van Toneelvereniging De Weide. Het toneelseizoen loopt van medio september tot aan de uitvoering begin maart. De toneelvereniging repeteert op de maandagavond vanaf 19.30 uur in het wijkgebouw.