Van de voorzitter, klik hier -- 17e Boeken-, Platen- en CD-markt op 5, 6 en 7 november 2021 , klik hier -- Herfstwandeltocht op 11 september 2021 gaat definitief niet door, klik hier -- Nieuws over de timmer- en knutselclubs, klik hier -- Verslag Compostactie 13 maart, klik hier -- Verslag 16e boeken-, platen- en CD-markt van 11, 12 en 13 juni, klik hier --

Compostactie

Verslag compostactie van 13 Maart 2021.

Op zaterdag 13 Maart was het dan zo ver om de in grote getalen bestelde compost aan te leveren.

Het was die dag niet echt geweldig weer en door de corona konden wij ook niet allen bestellingen bezorgen daar om was er gevraagd om de bestellingen zo veel mogelijk zelf op te komen halen en als het niet anders kon werd deze bezorgd.

Om 08.45 arriveerde de vrachtwagen met compost en potgrond, deze werd gelost door de chauffeur en de eerste groep vrijwilligers.

In totaal hadden we 11pallets compost en 6 pallets potgrond om te verkopen.

Een gedeelte hiervan kon direct op het gras veld geplaatst, en de rest werd op de parkeerplaats gezet.

Na 09.00 uur kwamen de andere vrijwilligers binnen druppelen en onder het genot van een kop koffie werd de indeling bekend gemaakt en hoe het ophalen van de compost het beste gedaan kon worden, doorgenomen.

Om 10.00 uur konden we dan starten met de uitdelen van de compost en potgrond.

De bestellingen werden de zelfde dag zelf op gehaald door een drive through actie.

De compost en potgrond die afgeleverd moest worden werd door 2 auto`s met aanhangen wagens op de diverse adressen afgeleverd en gauw waren de eerste vrijwilligers weer terug bij het wijkgebouw om opnieuw compost te laden.

Om 13.00 uur was het etenstijd.

Jorien had gezorgd voor broodjes en Hein zorgde voor de pudding broodjes en Jacoba had een heerlijke pan lekkere snert gekookt, dit ging er bij de vrijwilligers goed in. De soep en de broodjes smaakten goed!

Om 14.00 uur waren de bestellingen rond gebracht en de rest was allemaal opgehaald .

We dachten dat we krap in de compost zouden zitten want de telling gaf aan dat we maar vier zakken over zouden houden, maar de leverancier had in plaats van 51 zakken compost per pallet 60 zakken per pallet geleverd.

Daarom liggen er nog ongeveer 60 zakken compost te wachten op de tuinliefhebbers deze zijn af te halen in het wijkgebouw.

Namens de activiteitencommissie wil ik alle vrijwilligers bedanken voor hun geweldige inzet.

Ook de mensen in de wijk, die compost en potgrond hebben gekocht, wil ik hierbij bedanken.

Vooral de voorverkoop was enorm, we moesten deze keer tot 3 keer bij bestellen .

De opbrengst van de compostactie kunnen we weer goed gebruiken voor de diverse activiteiten die de wijkvereniging organiseert voor de kinderen .

Met vriendelijk groeten,

Jos Diphoorn,