In memoriam: Henk Pelgrim, klik hier -- Update Corona-maatregelen voor het wijkgebouw De Weideblik, klik hier -- Te koop: Vogelhuisjes, insectenhotels, legpuzzelblad, klik hier -- 12 maart Compostverkoop, klik hier -- 19 maart Wandeltocht, klik hier -- Klaverjassers gezocht !, klik hier -- 17, 18 en 19 juni 2022 18e boeken- platen- en cd-markt, klik hier -- OPROEP aan alle wijkbewoners, klik hier -- Toneelnieuws, klik hier -- Uitbreiding fietsenstalling, klik hier -- Verslag van het koekjes bakken van 23 oktober 2021, klik hier -- Verslag van de 17e boeken-, platen- en cd-markt van 5, 6 en 7 november 2021, vanaf 1 januari géén wekelijkse boekenmarkt meer, klik hier -- Verslag van het Sinterklaasfeest van 20 november 2021, klik hier -- Verslag van het oliebollen bakken van 30 december 2021, klik hier -- -- --

Boekenmarkt

Boeken- platen- en cd-markt op 17, 18 en 19 juni 2022

13-12-2021.

Corona blijft maar heersen. Nieuwe varianten worden op ons afgestuurd, waar we ons hopelijk met behulp van een derde boosterprik tegen kunnen wapenen. De werkzaamheden van de wijkvereniging zullen echter zoveel als mogelijk is, doorgang blijven vinden met inachtneming van alle corona maatregelen die van ons worden gevraagd. Dit geldt ook voor onze 18e Boeken- platen- en cd-markt.
Deze markt wordt gehouden op vrijdag 17, zaterdag 18 en zondag 19 juni 2022 in de Weideblik.
U kunt dan weer heerlijk rondsnuffelen in de steeds maar groter wordende voorraad boeken, tijdschriften, lp’s, singles, cd’s, dvd’s, cassettebandjes en videobanden. En niet te vergeten de verschillende opbergmogelijkheden voor lp’s en cd’s. De openingstijden zullen nog bekend gemaakt worden.

Verslag 17e Boeken- platen- en cd- en dvd-markt op 5, 6 en 7 november 2021

10-11-2021.

In november hebben we onze 17e boeken- platen- en cd-markt gehouden. Dit was de vierde markt die gehinderd werd door de corona maatregelen. De markt van november 2020 is zelfs niet doorgegaan.
Door corona en de onregelmatige openingstijden van de Weideblik hebben we besloten de boeken en platen zelf op te halen. Dit heeft gezorgd voor een grote toevloed van materialen. Er zijn heel wat zolders opgeruimd. We konden dus extra kritisch zijn op de kwaliteit. De materialen lagen vanwege de corona maatregelen uitgestald in drie ruimtes van de Weideblik. Twee ruimtes waren in normale tijden voldoende.
Op de eerste dag van de markt stonden enkele handelaren voor de deur die graag vóór de openingstijd naar binnen wilden omdat het buiten “zo koud” was. De bedoeling was natuurlijk om voor de andere bezoekers aan even de krenten uit de pap te halen. Maar dat feest ging niet door. Om 10 uur ging de deur open en iedereen kon naar binnen komen. Van alle bezoekers werd de qr-code gescand. En nu zou je denken dat dit een hoop gedonder zou geven. Maar dat viel mee. Slechts een paar mensen konden niet toegelaten worden. Die zijn teleurgesteld maar rustig weer vertrokken.
Van verschillende kanten kregen we complimenten omdat de materialen zo overzichtelijk uitgestald waren. “Dat zien we wel eens anders”, was het commentaar. Over de opbrengsten waren we tevreden. Meer dan duizend items zijn er verkocht. Daarbij nog niet eens meegerekend de vele boeken die Diana en Janine Smit online hebben verkocht. De wijk en alle medewerkers hebben weer een dikke pluim verdiend. Voldoende opbrengsten zijn plezierig voor de verenigingskas, maar minstens zo belangrijk is het feit dat zoveel materialen weer een tweede of derde gebruiksleven krijgen. Gebruikte materialen in de container gooien is de weg van de minste weerstand.
Na ons zullen er vast tijden komen dat de wereld staat te springen om grondstoffen.

Wekelijkse Boeken, platen, cd en dvd verkoop in de Weideblik. Vrijdagmiddag 16:00-17:00 uur.

12-11-2021.

Wekelijkse boeken, platen, cd en dvd verkoop, vrijdagmiddag 16:00 – 17:00 uur in de Weideblik
Na de boekenmarkt van 5 t/m 7 november is de voorraad voor december totaal vernieuwd.
U weet het, even de trap op of met de lift naar de eerste verdieping van de Weideblik.
In december vindt u de volgende genres en onderwerpen:
Boeken: oorlogsboeken – algemene ontspanningslectuur met schrijvers als Ludlum, King, Clancy, French, Forsyth enz. – kinderboeken – kookboeken – geschiedenis – medisch – cultuur – Nederlandse schrijvers – tuinboeken.
Platen: Klassiek met verschillende cassettes o.a. de Matthäus Passion – populair.
Dvd’s: Lekker een filmpje draaien tijdens de donkere wintermaanden.

Stop wekelijkse boeken, platen, cd en dvd verkoop
Met ingang van 1 januari 2022 gaat deze wekelijkse verkoop stoppen.
We zijn, gezien de beschikbare ruimte, niet in staat een veel grotere voorraad uit te stallen. Want dat zou de gang van zaken echt aantrekkelijk maken. Maar ook het vele werk dat er nu al mee gepaard gaat en de geringe verkoop spelen een rol.

Ophalen, boeken, platen, cd’s en dvd’s
Aangezien het wijkgebouw in verband met de nog steeds heersende Corona pandemie erg onregelmatig geopend kan zijn, kunt u ons bellen voor het ophalen van de materialen die u voor de Boeken- en platenmarkt beschikbaar heeft. U belt en wij halen! Als u dan alles in dozen klaar heeft staan is dat voor ons erg handig.
U kunt bellen naar:
Bertus Kuipers tel. 0528-277177