OPROEP voor klaverjasliefhebbers, klik hier -- OPROEP aan alle wijkbewoners, klik hier -- De agenda is weer goed gevuld met activiteiten tot de zomer van 2022, klik hier -- Wekelijkse verkoop boeken, platen en CD's start weer op vrijdag 10 september 2021, klik hier -- Toneelnieuws, klik hier -- 17e Boeken-, Platen- en CD-markt op 5, 6 en 7 november 2021 , klik hier -- 20 november 2021 Sinterklaasfeest, klik hier -- 28 november 2021 Koppel Darttoernooi in De Weideblik, alleen voorinschrijing en Corona toegangsbewijs verplicht, klik hier -- 11 december 2021 Kinderbingo, klik hier -- 30 december 2021 Verkoop van oliebollen, appelflappen en knieperties, klik hier -- Nieuws over de timmer- en knutselclubs, klik hier -- Verslag Compostactie 13 maart, klik hier -- Verslag 16e boeken-, platen- en CD-markt van 11, 12 en 13 juni, klik hier --

Boekenmarkt

17e Boeken- platen- en cd-markt op 5, 6 en 7 november 2021

Wat corona met al zijn varianten nog met ons van plan is weten we niet. Regelmatig komt de regering met nieuwe wijzigingen van de maatregelen. Mocht corona in november toch nog heersen dan zullen wij weer alle veiligheidsmaatregelen treffen die van ons gevraagd worden. Veiligheid voor allen voor alles!
Maar corona of niet, het is altijd gewenst voor aanvang van de markt onze site te raadplegen:
www.wijkverenigingdeweide.nl of www.facebook.com/wijkver.deweide

Op de 17e Boeken- platen- en cd-markt van Wijkvereniging de Weide, vindt u duizenden boeken en tijdschriften, vele honderden lp’s, singles en cd’s overzichtelijk uitgestald. Er is tevens een grote voorraad dvd’s en videobanden aanwezig. Ook vindt u gebruikte maar onbeschadigde cd en dvd doosjes. Alle materialen zijn vooraf gecontroleerd. Boeken die uit de band liggen zult u niet aantreffen. LP-buitenhoezen zijn hersteld en binnenhoezen zijn indien nodig vervangen. Er zijn ook meerdere opbergmogelijkheden voor de platen en cd’s in de vorm van rekjes, koffers en bakjes.
De markt is overdekt en de toegang is gratis.
Er is voldoende (gratis) parkeergelegenheid aanwezig.
Adres: Wijkgebouw de Weideblik, de Ploeger 10, 7908 LL in Hoogeveen
Openingstijden van de markt:
Om de bezoekers gespreid te kunnen ontvangen is er een ruime openstelling.
Vrijdag 5 november 17.00 – 20.00 uur
Zaterdag 6 november 10.00 – 16.00 uur
Zondag 7 november 13.00 – 16.00 uur

Verslag 16e Boeken- platen- en cd-markt op 11, 12 en 13 juni 2021

Onze Boeken- platen- en cd-markt is heel bescheiden gestart op 25 mei 2013 als Boekenmarkt. Eerst werden alleen de grote zaal en de barruimte voor de uitstalling gebruikt. Particulieren waren toen ook nog welkom om hun boeken te verkopen. Op 17 mei 2014 veranderde de Boekenmarkt in Boeken- platen- en cd-markt. Sindsdien is de markt alleen maar gegroeid. Eerst kwamen voornamelijk boekenliefhebbers uit de nabije omgeving van het wijkgebouw. Maar dat veranderde al gauw. Voor particuliere verkoop was geen plaats meer en onze bezoekers kwamen behalve uit Drenthe ook uit andere delen van Nederland.

Inmiddels hebben we in juni van dit jaar onze 16e markt gehouden in vier zalen van de Weideblik. Dit moest vanwege de corona maatregelen, maar het kwam ook door de steeds verdere uitbreiding van de markt. Het grootste probleem is echter de opslag van de overgebleven materialen na afloop van de markt. Alles moet zonder schade op te lopen, stofvrij opgeborgen worden. Er is een tijd geweest dat de bezoekers zich met de medewerkers voor de openingstijd van de markt naar binnen drongen. Deze keer verliep het bezoek zeer rustig en regelmatig. Zo rustig dat we vreesden voor een matige opbrengst. Die vrees bleek ongegrond, want aan het einde van de derde verkoopdag bleek de opbrengst redelijk tot goed.

Met de afgelopen markt zijn we vijf dagen bezig geweest: opbouw, drie dagen verkoop en een dag voor inpakken en opruimen. De groep die de boekenmarkt verzorgt heeft ongeveer 13 medewerkers. Diana en Janine Smit verkopen de boeken via internet met groot succes. Tinus Kamman en Berend Bakker zijn de mannen die een groot aandeel in het succes van de markt hebben, want zij maken de dozen die worden gebruikt om alle materialen weer schoon te bewaren voor de volgende markt. De bewoners van De Weide hebben de corona-tijd gebruikt om hun zolder eens extra op te ruimen. Dat hebben we gemerkt vanwege de grote toevloed van boeken, platen, cd’s en video’s. Zonder de hulp van de wijkbewoners is de markt niet mogelijk.

Alle medewerkers: Onze hartelijke dank! Tot ziens op de 17e markt in november 2021.

Wekelijkse Boeken, platen, cd en dvd verkoop in de Weideblik. Vrijdagmiddag 16:00-17:00 uur.

13-9-2021.

We hebben besloten de wekelijkse verkoop toch weer door te laten gaan. Het is veel te jammer dat de prachtige voorraad die hebben, maar een paar dagen per jaar uit de bergruimte komt. De bedoeling is dat de voorraad boeken, platen, cd’s en dvd’s maandelijks zal worden gewijzigd. Elke maand zal hierover in Weidenieuws een berichtje verschijnen. We kunnen natuurlijk maar een greep doen uit de enorme voorraad die we hebben. Maar bij maandelijkse wisseling kunnen we toch een heleboel materialen laten zien.
We starten op vrijdag 10 september als de Weideblik weer geopend is voor de normale activiteiten.

De boeken, platen, cd’s en dvd’s kosten €1 en de singles 50c per stuk.
De platen worden als u het wenst stofvrij gemaakt. Alles is van behoorlijke tot goede kwaliteit.

Wees eens nieuwsgierig en kom langs. (Bertus Kuipers)