Te koop: Vogelhuisjes, insectenhotels, legpuzzelblad, klik hier -- Er zijn nog plekken bij diverse activiteiten, klik hier -- 13 november Informatie Seniorenplatform Hoogeveen, klik hier -- 18 en 19 november sinterklaasfeest (zie ook opgaveformulier), klik hier -- 14 december kerstknutselmiddag voor kinderen van 6 t/m 12 jaar, klik hier -- 20 december Kerstklaverjasdrive aanvang 20:00 uur in het wijkgebouw, klik hier -- 27 december Oud en Nieuw Klaverjasdrive aanvang 20:00 uur in het wijkgebouw, klik hier -- Vóór 27 december inleveren bestellijst overheerlijke oliebollen, klik hier -- OPROEP Klaverjassers gezocht !, klik hier -- OPROEP Alle wijkbewoners, klik hier -- OPROEP Darters gezocht voor op de donderdagavond, klik hier -- OPROEP Biljarters gezocht voor op de donderdagavond, klik hier

Boekenmarkt

13-11-2022.

Verslag 19e Boeken- platen- en cdmarkt op 4, 5 en 6 november 2022

In de eerste week van november vond onze 19e  boekenmarkt plaats. Honderden bezoekers snuffelden naar hartenlust rond tussen de duizenden boeken, lp’s, singles, cd’s, dvd’s en video’s die klaar stonden. De lp is de laatste jaren steeds meer terug van weggeweest. Hoewel via internet veel muziek kan worden beluisterd, vinden veel mensen het toch erg plezierig een lp of cd in hun bezit te hebben. Hetzelfde verschil doet zich voor tussen het hebben en lezen van een boek of lezen via een e-reader. Het fysieke contact is voor veel mensen belangrijk.
Het klaarzetten van alle materialen voor de markt is een hele klus die op donderdag en vrijdag voorafgaande aan de markt wordt uitgevoerd. De vrijwilligers die het werk doen kennen hun taak. Ze doen het werk al jaren. Jammer is dat de groep steeds meer vergrijst. De behoefte aan jongere krachten groeit. De maandag wordt gebruikt om alles in zelfgemaakte kistjes te verpakken om  de overgebleven spullen weer stofvrij op te kunnen ruimen voor de 20e boekenmarkt.
De markt is erg plezierig verlopen. Veel bezoekers zijn tevreden met hun vondsten naar huis gegaan. Veel mensen complimenteren ons met de lage prijzen die we hanteren en de goede spullen die we leveren. Op deze manier zien we onze klanten vaak terug. Het komt steeds meer voor dat de mensen de eerder gekochte materialen terugbrengen en nieuwe meenemen.
De volgende en dus 20e Boeken- platen- en cdmarkt is op 16, 17 en 18 juni 2023.
vrijdag        16:00-20.00 uur
zaterdag     10:00-16:00 uur
zondag       13:00-16:00 uur

Ophalen, boeken, platen, cd’s en dvd’s
Aangezien het wijkgebouw in verband met de nog steeds heersende Corona pandemie erg onregelmatig geopend kan zijn, kunt u ons bellen voor het ophalen van de materialen die u voor de Boeken- en platenmarkt beschikbaar heeft. U belt en wij halen! Als u dan alles in dozen klaar heeft staan is dat voor ons erg handig.
U kunt bellen naar:
Bertus Kuipers tel. 0528-277177