In memoriam: Henk Pelgrim, klik hier -- Update Corona-maatregelen voor het wijkgebouw De Weideblik, klik hier -- Te koop: Vogelhuisjes, insectenhotels, legpuzzelblad, klik hier -- 12 maart Compostverkoop, klik hier -- 19 maart Wandeltocht, klik hier -- Klaverjassers gezocht !, klik hier -- 17, 18 en 19 juni 2022 18e boeken- platen- en cd-markt, klik hier -- OPROEP aan alle wijkbewoners, klik hier -- Toneelnieuws, klik hier -- Uitbreiding fietsenstalling, klik hier -- Verslag van het koekjes bakken van 23 oktober 2021, klik hier -- Verslag van de 17e boeken-, platen- en cd-markt van 5, 6 en 7 november 2021, vanaf 1 januari géén wekelijkse boekenmarkt meer, klik hier -- Verslag van het Sinterklaasfeest van 20 november 2021, klik hier -- Verslag van het oliebollen bakken van 30 december 2021, klik hier -- -- --

Wandeltocht

Wandeltocht dit jaar op zaterdag 19 maart

Als de coronaregels geen roet in het eten gooien organiseert Wijkvereniging De Weide organiseert op zaterdag 19 maart voor de achtste keer de voorjaars Weidebliktocht. Deze was oorspronkelijk gepland in 2020 en wanneer alles normaal zou zijn geweest hadden we dit jaar de 10e wandeltocht gehad. Wij hebben in december al bij elkaar gezeten en met de huidige coronaregels is het nog niet mogelijk, maar we hebben goede hoop dat in februari er enige versoepelingen komen waardoor de wandeltocht mogelijk wordt. Eigenlijk is alles al klaar want we gebruiken de routes die we voor 2020 hadden uitgezet. Waar de routes dit jaar naar toe gaan vertellen we in het volgende Weidenieuws. Elk jaar komen er ca. 600 wandelaars uit het hele land om te genieten van de mooie wandelroutes en wij hopen dit jaar meer mensen uit Hoogeveen en omgeving te verwelkomen.

De volgende afstanden kunnen worden gelopen

5 km start vanaf 09.30 tot 13.00 uur
10 km start vanaf 08.30 tot 13.00 uur
15 km start vanaf 08.30 tot 12.00 uur
20 km start vanaf 08.00 tot 10.00 uur
30 km start vanaf 08.00 tot 10.00 uur

Vertrekpunt en finish: wijkgebouw de Weideblik.
Onderweg zijn voor de diverse afstanden rustpunten ingebouwd en er zullen ook enkele versnaperingen worden uitgedeeld.
De deelnamekosten zijn t/m 12 jaar onder begeleiding gratis en daarboven € 5,00. Leden van de wijkvereniging en van de KWBN ontvangen € 1,00 korting