Te koop: Vogelhuisjes, insectenhotels, legpuzzelblad, klik hier -- Er zijn nog plekken bij diverse activiteiten, klik hier -- 13 november Informatie Seniorenplatform Hoogeveen, klik hier -- 18 en 19 november sinterklaasfeest (zie ook opgaveformulier), klik hier -- 14 december kerstknutselmiddag voor kinderen van 6 t/m 12 jaar, klik hier -- 20 december Kerstklaverjasdrive aanvang 20:00 uur in het wijkgebouw, klik hier -- 27 december Oud en Nieuw Klaverjasdrive aanvang 20:00 uur in het wijkgebouw, klik hier -- Vóór 27 december inleveren bestellijst overheerlijke oliebollen, klik hier -- OPROEP Klaverjassers gezocht !, klik hier -- OPROEP Alle wijkbewoners, klik hier -- OPROEP Darters gezocht voor op de donderdagavond, klik hier -- OPROEP Biljarters gezocht voor op de donderdagavond, klik hier

Koekjesbakken

13-11-2022.

Verslag van het koekjesbakken op 22 oktober 2022 .

Op Zaterdag 22 oktober was het eindelijk weer zover, koekjes bakken met de kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar.
Om 12.15 waren de meeste vrijwilligers aanwezig om de tafels klaar te zetten.
Hierna werden, bij Bakker Bos, het deeg en de bakplaten opgehaald en klaargezet in de zaal.
Om 13.30  ging de zaal open en konden de kinderen naar binnen.

Een grote opkomst, maar liefst 62 kinderen kwamen deze middag om lekkere koekjes te bakken.
Na een half uur hadden de meeste kinderen het deeg op en waren er mooie creaties ontstaan om  koekjes van te bakken.
Het koekjesdeeg werd op de bakplaten gelegd en naar de bakkerij van bakker Bos gebracht.
Hier werden de koekjes in ongeveer 20 min gebakken.
Ondertussen konden de kinderen in de zaal een kleurplaat kleuren. En hiermee ook nog een prijsje winnen voor de mooist ingekleurde kleurplaat!
De winnaars van de mooiste kleurplaat kregen een mooi koekjesblik waar de gebakken koekjes in konden.

Toen de koekjes gebakken waren konden deze mee naar het wijkgebouw.
Hier werden alle gebakken koekjes in zakjes gedaan en konden de kinderen hun eigen gemaakte koekjes mee naar huis nemen.
Daarna werden de bakplaten terug gebracht naar de bakkerij en bakker Bos hebben we hartelijk bedankt voor het leveren van het deeg en het bakken van de koekjes.
Als dank kreeg de Familie Bos een verassing pakket en een mooie bos bloemen.
Toen alle kinderen naar huis waren hebben we alles schoongemaakt  en de tafels weer op hun plek gezet.

Tot slot wil de wijkvereniging  bakkerij Bos hartelijk bedanken voor het gratis beschikbaar stellen van het deeg en het bakken van de koekjes vooral in deze periode van hoge energie prijzen.
Dan wil ik hierbij alle vrijwilligers, die deze middag weer mogelijk hebben gemaakt, heel hartelijk bedanken, want zonder jullie kunnen we dit allemaal niet doen.
En natuurlijk ook onze dank aan  Bakkerij H.G. Bos.

Met vriendelijke groeten,
Jos Diphoorn,