Van de voorzitter oktober, klik hier -- Helaas moeten we de start van de knutsel- en timmerclubs uitstellen, klik hier -- 10 oktober weer een bingo in het wijkgebouw, klik hier -- Op 6, 7 en 8 november is er weer een boeken-, platen- en CD-markt, klik hier -- Verslag straatbingo's in de Weide, klik hier -- De nieuwe regels a.g.v. Corona nog eens op een rij, klik hier --

Boekenmarkt

Boekenmarkt november 2020

Boeken- platen- en cdmarkt op 6, 7 en 8 november 2020

Ook in november, zullen we in verband met de Corona crisis, volledig rekening houden met uw veiligheid door alle dan geldende maatregelen in acht te nemen. Alle materialen zijn zo opgesteld dat iedereen gemakkelijk 1,5m afstand kan houden. Het bezoeken van de markt wordt geregeld door gebruik van winkelmandjes. Eenrichtingsverkeer zorgt verder voor een ordelijk verloop.
Als u de getroffen maatregelen in acht neemt, kunnen we samen weer een gezellige markt hebben.
Raadpleeg voor een bezoek aan de markt: www.wijkverenigingdeweide.nl

Op de 16e Boeken- platen- en cdmarkt van Wijkvereniging de Weide, vindt u
duizenden boeken en tijdschriften, vele honderden lp’s, singles, cd’s en dvd’s overzichtelijk uitgestald. We vragen deze keer graag uw aandacht voor de grote uitbreiding van het aantal dvd’s. Ook vindt u gebruikte maar onbeschadigde cd en dvd doosjes. Alle materialen zijn vooraf gecontroleerd. Boeken die uit de band liggen zult u niet aantreffen. Lp buitenhoezen zijn hersteld en binnenhoezen zijn indien nodig vervangen. U mag dus een goede kwaliteit verwachten.
De markt is overdekt en de toegang is gratis.
Er is voldoende (gratis) parkeergelegenheid aanwezig.

Adres: Wijkgebouw de Weideblik, de Ploeger 10, 7908LL in Hoogeveen
Openingstijden:
Vrijdag 6 november van 10.00 – 21.00 uur
Zaterdag 7 november van 10.00 – 16.00 uur
Zondag 8 november van 13.00 – 16.00 uur

Verslag 15e Boeken- platen- en cdmarkt op 11, 12, (13 en 14) juni

Deze 15e markt van 11 t/m 14 juni 2020 stond geheel in het teken van Corona. Hoe kan het ook anders. Corona beheerst de hele samenleving, dus ook onze boekenmarkt. In normale omstandigheden werd de markt gehouden op twee dagen. In verband met de Corona crisis hadden we er vier dagen van gemaakt. We hoopten zo een te grote toestroom van bezoekers wat te verdelen. Maar er waren meer maatregelen getroffen. De materialen waren over drie in plaats van twee ruimtes verdeeld om beter 1,5m afstand te kunnen bewaren. De bezoekers moesten bij binnenkomst hun naam en wat verdere gegevens op een speciaal daarvoor ontworpen formulier invullen. Niet meer dan 30 bezoekers mochten gelijktijdig op de markt aanwezig zijn. Dit werd geregeld met het gebruik van winkelmandjes. Een slim aangelegd eenrichtingsverkeer, van linten en pijlen zorgde verder voor een ordelijk verloop. We waren tevreden. Alles liep op rolletjes. De bezoekers kwamen. Maar wie er op vrijdagmiddag 12 juni, de tweede marktdag, ook kwamen, dat waren twee agenten. Zij vertelden ons dat de markt om zes uur op last van de gemeente gesloten moest worden. Wij hadden niet volgens de juiste Corona voorschriften gehandeld. De markt werd gesloten. Op de websites werd de markt voor zover mogelijk geannuleerd, want we wilden zo weinig mogelijk bezoekers voor een dichte deur laten komen. Onze voorzitter nam vanaf zijn vakantie adres contact op met de gemeente. Het gevolg was dat de gemeente toegaf dat de sluiting niet juist was. De markt mocht doorgaan. In hetzelfde weekend werd de markt weer geopend. De tweede ronde vond plaats van 19 t/m 21 juni. Toen de markt voorbij was, hadden de vrijwilligers met inbegrip van het opbouwen en opruimen van de markt, 7 marktdagen achter de rug. Het voornaamste was dat we ondanks alles een plezierige markt hebben gehad die zonder verdere incidenten rustig is verlopen. Financieel gezien was de markt ook een succes. Hierin hadden de dames Smit weer een flink aandeel door hun verkoop van boeken via de website.
De geslaagde markt hebben we mede te danken aan de bewoners van de wijk de Weide die al jaren hun overtollige boeken, platen, cd’s en dvd’s afstaan aan de wijkvereniging.
Zonder wijkbewoners geen boekenmarkt, maar ook geen agenten die de feestvreugde komen verstoren. Wijkbewoners en vrijwilligers bedankt!