Van de activiteitencommissie, klik hier -- Van de voorzitter december, klik hier -- De Corona-regels nog eens op een rij, klik hier --

Boekenmarkt

Boeken- platen- en cdmarkt op 11, 12 en 13 juni 2021

Als Corona ons gunstig gezind is, zal in juni van 2021, Wijkvereniging de Weide haar 16e boekenmarkt in de Weideblik houden. In november 2020 waren de spelregels zodanig dat de boekenmarkt moest worden afgelast. Boekenmarkten werden toen onder evenementen gerekend en die waren voor het publiek gesloten. Hoe de situatie straks in juni zal zijn, is totaal niet te voorspellen. We kunnen wel zeggen dat ook dan in de Weideblik alle Corona maatregelen die de regering heeft voorgeschreven, in acht zullen worden genomen. Veiligheid voor publiek en medewerkers gaat voor alles!
Raadpleeg altijd voor een bezoek aan de markt: www.wijkverenigingdeweide.nl dan komt u nooit voor een dichte deur te staan, want op onze site vindt u altijd het laatste nieuws.

De boekenmarkt in juni zal weer ingericht worden zoals u dat van ons gewend bent. Uit voorzorg zijn de openingstijden van de markt ruim gepland. Dit garandeert een rustig en ordelijk verloop.

U kunt weer uw overtollige boeken, tijdschriften en stripboeken bij ons kwijt. En uw lp’s, singles, cd’s en dvd’s zijn ook van harte welkom. Verder is er ook vraag naar bewaar kastjes en koffers voor lp’s cd’s en dvd’s.
Aangezien het wijkgebouw in verband met de nog steeds heersende Corona erg onregelmatig geopend is, kunt u ons bellen voor het ophalen van de materialen die u voor de markt beschikbaar heeft. U belt en wij halen! Als u dan alles in dozen klaar heeft staan dan is dat voor ons erg handig.

Adres van de markt:
Wijkgebouw de Weideblik, De Ploeger 10, 7908 LL Hoogeveen

Openingstijden van de markt:
Vrijdag 11 juni 10.00 – 20.00 uur

Zaterdag 12 juni 10.00 – 16.00 uur
Zondag 13 juni 13.00 – 16.00 uur

Bellen voor het halen van materialen:
Bertus Kuipers tel. 0528-277177

Tinus Kamman tel. 0528-277335

Verslag 15e Boeken- platen- en cdmarkt op 11, 12, (13 en 14) juni 2020.

Deze 15e markt van 11 t/m 14 juni 2020 stond geheel in het teken van Corona. Hoe kan het ook anders. Corona beheerst de hele samenleving, dus ook onze boekenmarkt. In normale omstandigheden werd de markt gehouden op twee dagen. In verband met de Corona crisis hadden we er vier dagen van gemaakt. We hoopten zo een te grote toestroom van bezoekers wat te verdelen. Maar er waren meer maatregelen getroffen. De materialen waren over drie in plaats van twee ruimtes verdeeld om beter 1,5m afstand te kunnen bewaren. De bezoekers moesten bij binnenkomst hun naam en wat verdere gegevens op een speciaal daarvoor ontworpen formulier invullen. Niet meer dan 30 bezoekers mochten gelijktijdig op de markt aanwezig zijn. Dit werd geregeld met het gebruik van winkelmandjes. Een slim aangelegd eenrichtingsverkeer, van linten en pijlen zorgde verder voor een ordelijk verloop. We waren tevreden. Alles liep op rolletjes. De bezoekers kwamen. Maar wie er op vrijdagmiddag 12 juni, de tweede marktdag, ook kwamen, dat waren twee agenten. Zij vertelden ons dat de markt om zes uur op last van de gemeente gesloten moest worden. Wij hadden niet volgens de juiste Corona voorschriften gehandeld. De markt werd gesloten. Op de websites werd de markt voor zover mogelijk geannuleerd, want we wilden zo weinig mogelijk bezoekers voor een dichte deur laten komen. Onze voorzitter nam vanaf zijn vakantie adres contact op met de gemeente. Het gevolg was dat de gemeente toegaf dat de sluiting niet juist was. De markt mocht doorgaan. In hetzelfde weekend werd de markt weer geopend. De tweede ronde vond plaats van 19 t/m 21 juni. Toen de markt voorbij was, hadden de vrijwilligers met inbegrip van het opbouwen en opruimen van de markt, 7 marktdagen achter de rug. Het voornaamste was dat we ondanks alles een plezierige markt hebben gehad die zonder verdere incidenten rustig is verlopen. Financieel gezien was de markt ook een succes. Hierin hadden de dames Smit weer een flink aandeel door hun verkoop van boeken via de website.
De geslaagde markt hebben we mede te danken aan de bewoners van de wijk de Weide die al jaren hun overtollige boeken, platen, cd’s en dvd’s afstaan aan de wijkvereniging.
Zonder wijkbewoners geen boekenmarkt, maar ook geen agenten die de feestvreugde komen verstoren. Wijkbewoners en vrijwilligers bedankt!