Laatste nieuws: "WIJKGEBOUW GAAT OP 1 JUNI WEER OPEN, LEES ALLE INS EN OUTS in Nieuws" klik hier -- Boeken-, platen- en cd-markt van 11 t/m 14 juni, klik hier -- Algemene Ledenvergadering op maandag 6 juli, aanvang 20:00 uur, klik hier -- Wilt u een bingo organiseren bij U in de straat, klik hier of hier -- Geen Quilt- en Keramiektentoonstelling dit jaar, klik hier -- Geen herfstwandeltocht in september, klik hier

Boekenmarkt

15e Boekenmarkt van 11 t/m 14 juni.

De boekenmarkt in juni wordt altijd heel goed bezocht met name door mensen die wat leesvoer op de vakantie willen meenemen. Tijdens de sluiting van het wijkgebouw kregen we al vragen of de boekenmarkt door zou gaan. Wij wisten het lange tijd niet want heel lang zag het er naar uit dat wijkgebouwen pas met 1 september open zouden mogen gaan, maar we hebben continue tegen elkaar gezegd we gaan het pas afgelasten als het 100% duidelijk is dat de boekenmarkt niet is toegestaan.

Gelukkig werd half mei duidelijk dat het wijkgebouw per 1 juni weer open mag en dat we in de eerste maand 30 bezoekers mogen toelaten. Daarop is direct besloten om alweer de 15e boekenmarkt door te laten gaan. Er zullen weer vele duizenden boeken worden uitgestald onderverdeeld in een groot aantal categorieën. En voor de liefhebbers van muziek staan grote aantallen LP’s , CD’s en DVD’s uitgestald en is er een afdeling met bladmuziek.

De vaste boekenmarkt bezoeker zal bemerken dat vanwege de corona regelgeving, met name ten aanzien van de 1,5 m regel, er een aantal wijzigingen zijn doorgevoerd. Bij binnenkomst moet iedereen de standaard gezondheidsvragen beantwoorden en de handen insmeren met desinfecterende gel. Bij de ingang worden 30 mandjes neergezet en iedereen die naar binnen gaat moet een mandje meenemen. Wanneer de 30 mandjes op zijn moeten nieuwe bezoekers wachten tot iemand het pand verlaat. Er is een vaste looproute gemaakt met eenrichtingsverkeer. De bezoeker die voor de boeken komt gaat rechtsaf richting ontmoetingsruimte en daar staan de eerste boeken uitgestald. Daarna loopt de route via de kleine deur naar de grote zaal. De boeken liggen zodanig uitgestald dat je van één zijde van de tafel kunt bekijken. Er is dus niet de kans dat iemand via de andere kant van de tafel te dichtbij komt. De route slingert door de grote zaal en uiteindelijk verlaat men de zaal via de toegangsdeur. De gang is met een roodwit lint en geel tape op de vloer in tweeën gedeeld en pijlen op de grond geven de looproute aan.

De muziekafdeling is ondergebracht in de nieuwe vergaderzaal op de begane grond. Bij binnenkomst is dat de eerste deur links.

Om het bezoek beter te kunnen spreiden is de boekenmarkt meerdere dagen geopend.

De openingstijden zijn:

Donderdag 11 juni: 18.00 tot 21.00 uur
Vrijdag        12 juni 10.00 tot 21.00 uur
Zaterdag     13 juni 10.00 tot 17.00 uur
Zondag       14 juni 13.00 tot 16.00 uur

Wij hopen dat wij weer heel veel mensen blij kunnen maken met boeken die voor een klein prijsje kunnen worden aangeschaft en u steunt daarbij ook de wijkvereniging die de afgelopen maanden door de coronacrisis in de rode cijfers is beland.

Wekelijkse boeken verkoop in de Weideblik

Elke vrijdagmiddag stellen we u in de gelegenheid boeken te halen op de boven verdieping van de Weideblik. We zullen ons best doen de voorraad wat vaker aan te vullen en te verversen. We hanteren dezelfde prijzen als op de beide jaarlijkse boekenmarkten. Dus boeken €1,- per stuk.
U kunt langs komen op: vrijdagmiddag van 2 uur tot 4 uur .