Nieuws: -- Voor alle vaste activiteiten en evenementen => zie "Agenda" -- Oproep jeugdige timmeraars en knutselaars, in de leeftijdsgroep van 10 t/m 13 jaar, klik hier -- Wijkvereniging ontvangt cheque van de Rabo clubkas campagne ,klik hier -- Verslag en foto's koekbakmiddag 31 oktober, klik hier -- Toneelnieuws, klik hier -- Jubilarissen, klik hier -- Verslag boekpresentatie Geschiedenis van De Weide, klik hier -- 24 november Sinterklaasfeest, klik hier -- 12 december Kerstknutselmiddag, klik hier -- 18 december Kerstklaverjassen, klik hier -- 27 december Oudejaarsklaverjassen, klik hier -- Tot 28 december Oliebollen, Knieperties en/of Appelflappen bestellen, klik hier -- 29 december Bestelde Oliebollen, Knieperties en/of Appelflappen afhalen, klik hier

Paaseieren zoeken

Verslag Paasontbijt met Paaseieren zoeken op tweede paasdag 1 April 2018.

Op tweede Paasdag was er weer het traditionele paasontbijt en het paaseieren zoeken.

Ditmaal niet in de bossen van Echten maar op het speelbos naast huize Echten.

We hadden dit jaar een minimum ingesteld van 40 kinderen en ook voor 40 kinderen een presentje ingekocht.

Maar vlak voor de aanmeldtijd verstreek bleek dat er zich 54 kinderen en 57 ouders hadden aangemeld voor het paasontbijt.

Dus moesten er nog presentjes bij gekocht worden.

En zo begon Tweede paasdag voor de keukenbrigade om 06.30 uur, terwijl de verstopploeg om 07.00 uur naar het speel en doe bos bij Huize Echten vertrok.

Om 09.00 uur was de zaal vol met honderdelf mensen en werd het Paasbuffet geopend door Jacoba.

Er was Paasbrood, suikerbrood, tulband, verse ham/kaas croissants en roombroodjes. Vleeswaren en zoetigheid voor op brood en ook een eitje ontbraken niet.

Na dit overheerlijke ontbijt gingen we in optocht naar Huize Echten.

Het was deze dag wat bewolkt maar in ieder geval droog.

In drie velden lagen in totaal zo`n 300 eieren verstopt met in 2 zoekvelden een gouden ei.

Om 10.00 uur werd het startsein gegeven om te zoeken en na 20 minuten mochten de ouders meehelpen zoeken.

Toen bijna alle eieren gevonden waren werd het eindsignaal gegeven en konden de kinderen tegen inlevering van hun kaart een presentje in ontvangst nemen.

Voor de kinderen die een gouden ei gevonden hadden was er een extra presentje. Tenslotte deelde de Paashaas nog heerlijke chocolade eitjes uit. Daarna gingen de vrijwilligers weer richting het wijkgebouw om de zaal op te ruimen.

Het was een zeer geslaagd paasfestijn met een hoge opkomst!

Fijn dat er zoveel kinderen en ouders waren!

Met vriendelijke groet,

Jos Diphoorn,