Nieuws: -- In memoriam Hennie Hilberts-Gritter , klik hier -- Voor alle vaste activiteiten en evenementen => zie "Agenda" -- Oproep jeugdige timmeraars en knutselaars, in de leeftijdsgroep van 10 t/m 13 jaar, klik hier -- Foto's Weidebliktocht van 10 maart, klik hier -- Verslag Compostactie van 17 en 24 maart, klik hier -- Verslag Paaseieren zoeken van 1 april, klik hier -- Verslag Koppeldarttoernooi van 8 april, klik hier -- Verslag Koningsdag van 27 april, klik hier -- Koppelklaverjassen op 1, 8, 15, 22 en 29 mei, klik hier

Verslag koekjesbakken oktober 2017

Verslag van het koekjesbakken op 28 oktober 2017.

Op zaterdag 28 oktober was het weer zo ver, we gingen koekjes bakken met de kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar.

Om 12.15 waren de meeste vrijwilligers aanwezig om de tafels klaar te zetten.

Hierna werden, bij Bakker Bos, het deeg en de bakplaten opgehaald en klaar gezet.

Om 13.15 ging de zaal open en konden de kinderen naar binnen.

Op de tafels lagen voor ieder kind drie bolletjes deeg klaar en koekvormpjes.

Om 13.30 waren er 54 kinderen aanwezig en kon het maken van de koekjes beginnen.

Na een half uur hadden de meeste kinderen van het deeg de mooiste creaties gemaakt.

Het koekjesdeeg werd door de leiding op de bakplaten gelegd.

Hierna werden de bakplaten in de auto naar de bakkerij van bakker Bos gebracht waar het deeg werd gebakken. Dit bakken duurde ongeveer 20 minuten.

Hierna moesten de koekjes nog even afkoelen en toen ze afgekoeld waren werden de koekjes op de bakplaten weer naar het wijkgebouw gebracht.

Ondertussen kregen de kinderen een glas ranja en konden ze in de zaal kijken naar korte filmpjes van Walt Disney.

Aan het eind van de middag werden de koekjes in zakjes gedaan, zodat de kinderen hun eigen gemaakte koekjes mee naar huis konden nemen.

Toen alle kinderen naar huis waren hebben de vrijwilligers alle tafels schoongemaakt en weer op hun plek gezet.

Als laatste hebben we de bakplaten en rest van de spullen weer naar Bakkerij Bos teruggebracht.

Iedereen die mee heeft geholpen ontzettend bedankt, want zonder de vrijwilligers kunnen we dit allemaal niet doen!

En hierbij willen we ook dit jaar Bakkerij H.G. Bos weer hartelijk bedanken voor het leveren van het deeg en het bakken van de koekjes.

Als dank hebben we de Familie Bos een leuke attentie aangeboden .

Met vriendelijke groeten,

Jos Diphoorn,